Monday boost

 
Kickar igång måndagen, ny månad och första riktiga sommarlovsveckan med en liten egoboost.
 
Låt ingen påverka era val, om det såväl handlar om klädval, framtidsval etc. 
Jag har själv varit med om att nästan dras med i vad folk tycker och tänker, innan jag blivit den jag är idag. När jag skulle välja skola efter högstadiet, stannade alla mina vänner hemma i lilla Närpes. Där fanns ingen intressant linje för mig då frisöryrket länge varit en stor passion i mitt liv. Gymnasiet fanns inte som val för mig utan jag ville göra något praktiskt. Ingen av mina vänner började somsagt i Vasa, så jag tog, efter många om och men, ett väldigt stort kliv och flyttade till internatet där. Jag kände ingen som jag kunde bo med, och ingen i klassen när vi började. Så småningom blev jag hemmastadd både på internatet och i klassen, fick mina fantastiska vänner jag har idag och kände att jag stortrivdes där. Var inte så van att umgås så mycket med andra då eftersom jag inte haft så många vänner jag umgåtts med på fritiden innan. Nu bodde vi ju ihop större delen av veckorna, var bara hemma över helger och lov och vi har klarat av ett helt läsår fastän vi haft våra småbråk. Men det bevisar att vi passar så bra tillsammans allihop! Vi är så lika men ändå så olika-precis som det ska vara!
 
Detta har gjort att jag blivit den jag är idag. Jag skulle inte vara denna Julia utan detta stora steg i mitt liv. Jag skulle antagligen vara ganska feg, inte våga ta kontakt med andra och inte känna så många härliga människor som jag känner idag. Jag skulle säker lyssna mycket på vad andra tycker och tänker om mig och det jag gör. 
Tack vare att jag vågade ta steget och flytta ifrån de vänner jag hade på hemmafronten, och på sätt och vis skapa ett nytt liv och en ny Julia med hjälp av livet i Vasa och skolan jag går på där så mår jag så himla bra av att tänka på hur jag förändrats på dessa månader! Jag har vuxit så mycket som person, är starkare än innan och känner att ingen skulle kunna förstöra för mig. Jag har lärt mig vilka vänner som är sanna och vilka som är falska. Jag har mist vänner men också fått många nya som jag aldrig vill mista. 
 
Det är säkert någon av mina f.d vänner som tycker att förändringen varit negativ, men det är just de jag klarar mig utan! Är de inte glada för min skull är de ändå inga vänner jag behöver, såna som stöttar en i allt man vill göra.
 
Det blev ett enormt långt och ganska flummigt inlägg nu, men ville bara få någon därute att inse att om du bara vågar släppa allt som är dåtid, ta risker som kan medföra antingen väldigt positiva eller negativa saker, går det inte vägen har du ju iaf försökt och bevisat för dig själv att du är stark som vågar anta en sådan utmaning! För det har inte varit lätt alla gånger. Många tårar har runnit ner för mina kinder, men desto fler är skratten som framkallats genom allt det goda som hänt mig. Det är de man lever länge på!♥ 
 
Så till er som är rädda för att göra något ni drömmer om men inte vågar satsa i, just do it! I efterhand kommer ni att tacka er själva och vara så stolt över er för vem ni har blivit! :)
 
Jag mår iallafall så bra just nu!!
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Tjena! Kul att du hittat hit. Jag som driver denna blogg heter Julia, född 1 april -98. Finlandssvensk tjej som studerar första året till frisör. Det har varit en dröm i många år. På min fritid fotograferar jag nästan allt jag ser och mycket mer. Det är i stort sett det mitt liv går ut på, skönhet och fotografering. Eftersom dessa två områden ligger mig varmt om hjärtat så är det detta jag delar med mig av i bloggen. Hoppas ni trivs här och fortsätter kika in med jämna mellanrum!