Frågor&Svar från frågestunden

Om du skulle välja en outfit som du skulle bära i resten av ditt liv, hur skulle den se ut? :) 
-Slängde ihop en liten outfit på polycore.com
Sko du kuna berätt lite mer om frisörlinjen, hur du trivs där, vad ni gör på dagarna, lite plus och minus, åsåvidare? :) 
-Kan ta det i ett skillt inlägg, kan bli ganska långt att berätta om det.

Hur länge har du hållit på me fotografering, och hur börja ditt intresse? :D
-Har väl hållit på med fotografering sedan kanske 2009 då jag fick min första lilla digitalkamera. En Nikon Coolpix som följde med nästan vart jag än gick. 2 år senare hade jag sparat ihop till en Nikon D3100 och den kom också att följa med på många äventyr! Det var med den jag lärde mig manuella inställningar. 3 år efter hade jag min andra systemkamera ihoptjänad, Nikon D7000 och det är den som hänger med nuförtiden♥ 
Intresset började när min vän Michelle hade fått sin lilla digitalkamera och jag provade den. Tyckte det var så roligt att kunna ge utlopp för kreativitet genom fotografering istället för att t.ex. rita och måla för det är jag helt kass på.. :D Och på den vägen är det, lär mig mer och mer med tiden inom fotografering och vill bara bli bättre och bättre! Förstås har jag perioder då jag knappt rör kameran, men sedan kommer såna tider då jag inte kan slita mig ifrån den!

Drömresmål? :D
-USA!!♥
 
Vad gör du på fritiden?
-Så svår fråga. Tänker inte så ofta på vad jag gör, utan gör det jag känner för när jag har ledig tid.Det är även så mycket olika saker så det är svårt att riktigt räkna upp vad jag gör. Men iallafall, ganska ofta ser jag på massa smink-och hårtutorials på youtube, fotograferar, är med vänner och familj, läser bloggar osv. Ganska vanliga saker nog.
Favorit klädesplagg?
-Ändrade till favoritoutfit, bara för att det var så roligt att plocka ihop kläder på polyvore ;)
 
 

Har du några framtidsdrömmar/mål? :) 
-Att bli utbildad frisör och makeup-artist och få ett jobb som makeup artist, frisör(gärna åt artister eller på någon teater) eller att öppna en egen frisörsalong. Även att bli så bra på fotografering så att jag kan ta emot fotojobb på fritiden. Och att få en fin pojkvän, kanske två barn och att kunna resa mycket! :) Haha, har ganska höga drömmar..
Hur firade du julafton? :) 
-Hemma, hade bjudit hit morfar på mat till oss. Sedan for han hem och senare på kvällen kom min syster och hennes sambo. Vi öppnade julklappar och såg på Sune i Grekland-All inclusive(såå rolig och sevärd film!) och hade glöggmys! Riktigt skön julafton med familjen.
Vad är ett "måste" på julbordet enligt dig? :)
-Morotslåda, och julskinka!!
 
Hur ska du fira nyår? :) har du någon favorithändelse från 2014?
-Firade nyåret med 3 fina vänner i en lokal. Där hade föreningen deras årliga nyårsfest, vi fick trerättersmiddag och underhölls med revy efter maten. Senare spelade ett band där och man fick dansa. Vid tolvslaget dansade alla fågeldansen(haha) och alla kramades och önskade gott nytt år! Riktigt "stämningsfullt" ordnat :)
 
Favorithändelserna är svaret i nedanstående fråga↓
 
Vilket är ditt roligaste/bästa minne från året som gått? :) Gott nytt år!
-Oj, det är så många bra och roliga minnen från året som gått, men iallafall att ha medverkat i revyn för första gången och nu är vi igång med andra revyn, och ålandsresan med bästa revygänget kommer inte glömmas i första taget! Även min medverkan i teatret i somras var en höjdpunkt. Sommarjobbet i glasskiosken och på kyrkogården är väl sånt man kommer minnas och även att jag flyttade till Vasa och började studera till mitt drömyrke, frisör♥
 
Tyckte inte att det här året hade varit så händelserikt men nu när jag började blicka tillbaka tror jag nog det var bästa året hittills!
 
 
Postat av: Johanna ♡

Första outfiten var verkligen så himla snygg! Hoppas du får en bra tisdag! Kram

2015-01-06 @ 13:19:57
URL: http://jjohannas.com/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Tjena! Kul att du hittat hit. Jag som driver denna blogg heter Julia, född 1 april -98. Finlandssvensk tjej som studerar första året till frisör. Det har varit en dröm i många år. På min fritid fotograferar jag nästan allt jag ser och mycket mer. Det är i stort sett det mitt liv går ut på, skönhet och fotografering. Eftersom dessa två områden ligger mig varmt om hjärtat så är det detta jag delar med mig av i bloggen. Hoppas ni trivs här och fortsätter kika in med jämna mellanrum!