Kamera fråga.

Blir så glad över såna här frågor så att man får ge ett svar(om man vet något om det vill säga ;) ). Men sälvklart blir jag jätteglad över alla era fina kommentarer. Det är så kul att logga in på bloggen och se några kommentarer, även fast jag är dåligast i världen på uppdatering just nu... Så tack för att ni kommenterar fina ni!♥
 

Kassandra undrade : "är Nikon bättre än Canon ?"
 
Svar: Absolut! Nikon är myycket bättre än Canon! ;) Haha skämt åsido..
 
Jag tror det där är mer en smaksak. Jag själv kom in på Nikon-spåret då Michelle hade en Nikon som första kamera då jag skulle köpa min system. Så jag hade ju fotat lite med den och tyckte den var ganska lätt att förstå sig på och hade blivit van vid den. Sen så köpte jag min egen Nikon D3100 och lärde mig snabbt allt om ISO, slutartid, bländare, vitbalans osv. Och på den banan tänker jag fortsätta nu när jag skall köpa en ny! Michelle bytte ju till Canon när hon uppdaterade sig, och hon gillar den nu mer än Nikon har jag för mig. Så de är väl lite hur man vänjer sig och så. 
Dock så finns det ju olika egenskaper hos alla kameror som t.ex. Canon har fler kameror med vinkelbar skärm, Nikon har 1 eller 2(?). Canon's objektiv och andra tillbehör är oftast billigare än Nikon's, varför vet jag inte... Sen så tycker jag personligen att Nikon kameror är lättast att lära sig från grunden på, men det kan vara för att jag är mer van med Nikon. Men kom ihåg det är ju inte bara Nikon och Canon att välja på, finns ju massor med andra märken såsom Pentax, Olympus och SONY m.fl. Men det är ju dessa två som är kändast och kanske vanligast. Ooooch för att inte glömma det viktigaste (!) objektiven OCH fotografen gör ju mesta jobbet, så med vilken kamera som helst och lite kunskap och övning kan man få hur fina foton som helst! :) 
Prova dig fram vilken kamera som känns bäst för dig, läs om olika kameror, sök på olika forum och på google, och fråga andra som äger kameror vilken de tycker är bäst. 
 
Har ju inte riktigt på koll om allt jag heller så det här svaret är nog bara hur jag tycker och tänker om kameror. Kan vara andra som tycker något annat så upplys mig gärna om jag skrivit något konstigt som inte alls stämmer eller om ni har några andra åsikter som ni vill dela med er av :)
 
 

Postat av: PINKPIERCINGS.se

svar: Ja men precis :p
Tack så mkt! :D

2014-03-31 @ 10:40:25
URL: http://pinkpiercings.se/
Postat av: Marre

Ja tycker no å såde att e je he märtche man vänjer se mie så tycker man sjölv e betär medans na ar tycker tvärtemot tå :D

2014-04-01 @ 20:16:05
URL: http://marre.webblogg.se
Postat av: Michelle

Höhö så kmr ja nu tå!
Jag tycker it söde, hahah!
Skåjja gulle, alla tycker vi olika <3
Saknar de..

2014-04-02 @ 16:44:38
URL: http://gyllenepixlar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Tjena! Kul att du hittat hit. Jag som driver denna blogg heter Julia, född 1 april -98. Finlandssvensk tjej som studerar första året till frisör. Det har varit en dröm i många år. På min fritid fotograferar jag nästan allt jag ser och mycket mer. Det är i stort sett det mitt liv går ut på, skönhet och fotografering. Eftersom dessa två områden ligger mig varmt om hjärtat så är det detta jag delar med mig av i bloggen. Hoppas ni trivs här och fortsätter kika in med jämna mellanrum!